Peste 1 milion de români suferă de tulburări ale somnului ceea ce duce la risc ridicat de depresie, îngrășare, hipertensiune și alte boli cronice. Chiar dacă încerci să ții pe cât posibil cont de recomandările specialiștilor de a dormi 7-8 ore pe noapte, timpul petrecut în pat îți poate afecta sănătatea. Poziția în care dormi de obicei ar putea să provoace dureri de spate sau dureri cervicale, probleme digestive și chiar riduri premature.

Iată mai jos câteva poziții de dormit benefice pentru organismul tău, dar și câteva exemple pe care ar fi bine să le eviți:

Pe spate - cea mai recomandată

Dormitul pe spate permite coloanei, gâtului și capului să stea într-o poziție neutră, relaxată. Astfel vei înlătura durerile și amorțeala din zona gâtului. Această poziție ajută împotriva refluxului gastric deoarece capul este ușor ridicat, nepermițând acidului gastric din stomac sa urce spre esofag. În același timp această poziție nu este una foarte bună pentru cei ce sforăie deoarece va crește intensitatea și frecvența sforăitului.

Pe laterală - recomandată

Dormitul pe laterală este sănătos deoarece menține coloana dreaptă, reduce sforăitul și dacă suferi de reflux gastric este a doua recomandare după dormitul pe spate. Pentru femeile însărcinare este recomandată această poziție pentru confortul mamei și a bebelușului. Un dezavantaj al acestei poziții este formarea ridurilor atât pe față deoarece îndesăm fața în pernă, cât si pe piept în special la femei.

Poziția fetusului (pe laterală cu picioarele și capul adunat) - mai puțin recomandată

Atunci când dormi cu picioarele îndoite și cobori bărbia la piept s-ar putea să te resimți dimineața, mai ales dacă ai probleme cu spatele. Când dormi în această poziție, creezi presiune asupra diafragmei și nu mai respiri corect. Tot în această poziție apar riduri premature pe față, gât și piept. Dacă obișnuiești să adormi în această poziție încearcă să îți corectezi postura și să te mai îndrepți puțin.

Pe burtă - nerecomandată

Dormitul pe burtă face aproape imposibilă menținerea unei poziții corecte a coloanei. Această poziție pune presiune pe articulații și mușchi ceea ce va duce la dureri. Menținând capul într-o parte pentru multe ore, va afecta zona cervicală și în timp vei simți acest lucru. În același timp este o poziție recomandată pentru cei ce sforăie deoarece căile respiratorii sunt eliberate. Această poziție provoacă riduri premature pe față și gât, precum și scăderea fermității sânilor la femei.

De ce trebuie să ții cont?

Indiferent că ai ales să dormi pe spate sau pe laterală, este esențial ca salteaua pe care dormi să îți ofere suportul necesar. Poți testa acest lucru foarte ușor: așază-te în pat pe spate, drept și verifică dacă între spatele genunchiului și saltea există spațiu. Daca da, însemna că salteaua nu oferă suportul necesar și poți dezvolta probleme ale articulațiilor și mușchilor. Pentru o poziție corectă, corpul trebuie să fie susținut de saltea în toate punctele. Poți corecta salteaua ta, alegând o protecție pentru saltea din lână.

Perna perfectă: pentru cei ce dorm pe spate, perna trebuie să fie pufoasă și înaltă cât să ridice foarte puțin capul. Pentru cei ce dorm pe laterală, perna trebuie să fie groasă și fermă ca să îți poată menține coloana într-o poziție dreaptă. Încearcă perna Confort Organic umplută cu lână merino și suprafață din bumbac organic. Putem realiza perna pe orice dimensiune și grosime, în funcție de poziția aleasă și de dimensiunea patului sau a lenjeriei.

Indiferent de poziția aleasă ține minte că o poziție confortabilă nu înseamnă de multe ori și o poziție sănătoasă. Analizează-te și oferă o mai mare atenție durerilor frecvente (de spate, de umeri, de mâini și genunchi) precum și ridurilor dezvoltate prematur și corectează treptat poziția. În timpul somnului cel mai mult timp îl petreci în poziția în care adormi, apoi te vei mișca între 2 și 4 ori pe oră. Încearcă să conștientizezi poziția până vei crea o obișnuință din a dormi corect.